GreenCab, opening, laadpaal, elektrische taxi, snellader, taxicentrale

Taxi Innovatie Prijs 2011: GreenCab, BIOS-groep of TaxiID

De jury van de Taxi Innovatie Prijs 2011 heeft 3 producten genomineerd voor de Taxi Innovatie Prijs 2011. Het gaat om de elektrische taxi’s van Prestige GreenCab, het duurzaam vulstation van BIOS-Groep en de app DirectDispatch van Taxi ID.

GreenCab van Prestige GreenCab

Prestige GreenCab is een uitgebreide proef met de exploitatie van 100% elektrische taxi’s (100% CO2- en NOX-vrij) en laadmogelijkheden in de stadsregio Utrecht en naar Schiphol. Voor lange afstanden maakt Prestige GreenCab gebruik van taxi’s op biogas en aardgas.

Met GreenCab geeft Prestige GreenCab haar missie ‘Het faciliteren van een handdruk’ concreet vorm: laagdrempelig en 100% duurzaam personenvervoer, slim en efficiënt gebruik makend van het wegennet.

Duurzaam vulstation van BIOS-groep

Het groen gas-vulstation van BIOS-groep is een toepassing van groengas voor contractvervoer. Op dit moment in gebruik in de regio Zuid-Kennemerland. De BIOS vestiging in Haarlem verzorgt sinds 1 januari 2011 het contract voor aanvullend openbaar vervoer in de regio Zuid-Kennemerland vanaf de locatie Oude Weg in Haarlem.

Deze groen gas installatie, geëxploiteerd door CNG Net, is de eerste in Nederland en in Europa de eerste die zich op deze vervoersgroep richt. Alle auto’s kunnen ’s nachts worden aangekoppeld en afgetankt zonder verlies van productieve tijd van de chauffeurs en zonder tijdsverlies aan de pomp.

DirectDispatch van TaxiID

DirectDispatch van TaxiID stelt consumenten in staat overal een taxi met een kwaliteitsbeoordeling (van andere gebruikers) te bestellen via hun smartphone. Maar ook taxiondernemers zijn gebaat bij deze app. Met deze applicatie biedt taxiID de aangesloten taxiondernemers een mogelijkheid om actuele voertuigposities aan het netwerk door te geven. Ook integratie van bestaande voertuigcommunicatie systemen is mogelijk.

Voor de organisaties die nog niet voorzien zijn van dergelijke systemen levert taxiID een serie gratis smartphone apps. Deze apps, speciaal gemaakt voor taxiondernemers, maken slim gebruik van de locatiebepalingsmogelijkheden van hedendaagse smartphones en stellen de taxiondernemer in staat om geheel digitaal te kunnen communiceren met het taxiID netwerk op het gebied van actuele voertuigposities en ritverwerking.

taxiID, Android, iPhone, app, taxi

Taxi-Expo 2011

Tijdens Taxi Expo 2011, hét evenement voor de branche kleinschalig personenvervoer, wordt op vrijdag 2 december de Taxi Innovatie Prijs uitgereikt aan toeleverancier(s) en/of ondernemer(s) in de taxibedrijfstak. Taxi Expo 2011 is op vrijdag 2 en zaterdag 3 december 2011 in Amsterdam RAI.

Met de Taxi Innovatie Prijs wordt extra aandacht gevestigd op het belang van innovatie en kwaliteit in de branche voor kleinschalig personenvervoer. Deze jaarlijks terugkerende prijs biedt een platform om innovaties te toetsen aan de markt. Innovaties die meetbaar en tastbaar op de markt zijn gebracht, in ieder geval na 1 oktober 2010 konden meedingen naar de prijs.

Jury

De jury van de Taxi Innovatie Prijs bestaat dit jaar uit:

  • Onno van Drunen (voorzitter) – Managing Consultant van VeDeCe
  • Lysbeth van der Kroon – Lid Vereniging Reizigers Openbaar Vervoer (ROVER)
  • Luciën Brouwers, Directeur Taxi, Veolia-Transdev
  • Simon Huiberts – Senior Consultant H-TI, secretaris Innovatiecommissie KNV Taxi
  • Edwin Besseling (als winnaar van vorig jaar), directeur Bestax,Amersfoort
  • Wim Faber (secretaris) – Hoofdredacteur Magazine Personenvervoer
  • Patrick van Tilburg – organisatie Taxi Expo

Beursbezoek en bijwonen prijsuitreiking

Vakbezoekers kunnen de prijsuitreiking bijwonen en tevens kosteloos een bezoek brengen aan de Taxi Expo. Op vrijdagochtend 2 december voor het seminar wordt de Taxi Innovatie Prijs rond 11.15 uur uitgereikt. Bezoekers en geïnteresseerden kunnen de prijsuitreiking bijwonen door zich aan te melden via www.taxi-expo.nl.

Over Taxi Expo

Taxi Expo 2011 is het leidende taxi vakevenement in de Benelux en vormt hét jaarlijkse trefpunt voor de Nederlandse personenvervoerder. Tijdens dit evenement komen alle aspecten van deze brede vervoerssector aan bod.

Door het aanbieden van een gevarieerd beurs- en seminarprogramma geeft Taxi Expo 2011 een groot aantal mogelijkheden voor efficiëntere inzet van het wagenpark en effectieve bediening van de diverse (deel)markten in het personenvervoer. Door goede informatie over actuele aspecten van het vak biedt dit ondernemers de mogelijkheid om slagvaardiger te opereren in deze beweeglijke branche.

De beurs is geopend op 2 december van 10.00 van 18.00 uur en op zaterdag 3 december van 10.00 tot 17.00 uur en gratis te bezoeken door professionals uit de branche. Taxi Expo wordt georganiseerd door Amsterdam RAI in samenwerking met Challans & Faber en KNV Taxi.

Meer informatie over de beurs en het programma is te vinden op www.taxi-expo.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

5 reacties op “Taxi Innovatie Prijs 2011: GreenCab, BIOS-groep of TaxiID”

Lucas|10.11.11|20:12

Toch een lachertje Bio Gas in,Duitsland rijden ze al 8 jaar op dit gas,als elke wagen op lpg gaat rijden,rijden ze in Nederland ook Schoon,en Co 2 minder uit stoot,maar hier zijn het de olie maatschappijen die de dienst uit maken.
En het zal een hoop werkelozen uit voorkomen,als de olie afgeschaft word,en de Nederlandse staat komt nog meer in een ressesi ,geen inkomsten belastingen van benzine!!!.
Olie is niet weg te denken uit de wereld,iedereen is er van afhankelijk!!!!!!!!

Tim Kreukniet|15.11.11|16:21

Een taxi met verbrandingsmotor inruilen voor een schone (elektrische) taxi heeft evenveel effect als 19 gewone auto’s inruilen. De taxibranche kan een grote invloed uitoefenen op de luchtkwaliteit op binnensteden, zowel positief als negatief.

Prestige geeft het goede voorbeeld. Met een uitrol van snelladers kunnen snel een groot aantal taxi’s elektrisch gaan rijden.

Henk Vermeulen|16.11.11|03:57

Inderdaad raar dat een vulstation is genomineerd. Groengas is allang geen innovatie meer.
Zeker als de drijfveer door een aanbesteding komt.
Die gasten van GreenCab vernieuwen telkens weer en zijn synoniem voor Innovatie.
Hun snelladers en netinfrastructuur alleen al is uniek in Europa. Daar wordt per rit rekening gehouden met de laadcapaciteit van het net. Ook hadden zij al drie jaar geleden een taxi app. Dus het is wel duidelijk wie er moet winnen toch.

Piet|28.11.11|23:55

Als men goed leest wordt het rijden op biogas hier ook niet als innovatie bestempeld, maar juist het unieke systeem dat alle auto’s ’s nachts kunnen worden aangekoppeld zonder tijdsverlies van het tanken. Uniek in Nederland en het scheelt de onderneming veel geld! Overigens is het rijden op biogas schoner dan het rijden met elektrische auto’s wanneer men naar de totale levenscyclus van de auto kijkt. Elektrisch rijden heeft toekomst, maar nu nog niet, zeker niet in de transportsector.

Piet|29.11.11|00:03

Daar komt bij dat voor veel taxibedrijven een auto aangedreven op aardgas eerder financieel haalbaar is en multi inzetbaar tov. een elektrische auto. Aardgas kan door heel nederland worden getankt en de auto’s rijden zeer zuinig! Kortom: duurzaam vervoer voor de klant, betaalbaar in exploitatie, voor iedereen bereikbaar en een mooie marketingtool voor het bedrijf! Elektrisch rijden is wellicht de toekomst, maar voor de kleinere taxi ondernemingen is het niet haalbaar.

Taxi Innovatie Prijs 2011: GreenCab, BIOS-groep of TaxiID | TaxiPro
GreenCab, opening, laadpaal, elektrische taxi, snellader, taxicentrale

Taxi Innovatie Prijs 2011: GreenCab, BIOS-groep of TaxiID

De jury van de Taxi Innovatie Prijs 2011 heeft 3 producten genomineerd voor de Taxi Innovatie Prijs 2011. Het gaat om de elektrische taxi’s van Prestige GreenCab, het duurzaam vulstation van BIOS-Groep en de app DirectDispatch van Taxi ID.

GreenCab van Prestige GreenCab

Prestige GreenCab is een uitgebreide proef met de exploitatie van 100% elektrische taxi’s (100% CO2- en NOX-vrij) en laadmogelijkheden in de stadsregio Utrecht en naar Schiphol. Voor lange afstanden maakt Prestige GreenCab gebruik van taxi’s op biogas en aardgas.

Met GreenCab geeft Prestige GreenCab haar missie ‘Het faciliteren van een handdruk’ concreet vorm: laagdrempelig en 100% duurzaam personenvervoer, slim en efficiënt gebruik makend van het wegennet.

Duurzaam vulstation van BIOS-groep

Het groen gas-vulstation van BIOS-groep is een toepassing van groengas voor contractvervoer. Op dit moment in gebruik in de regio Zuid-Kennemerland. De BIOS vestiging in Haarlem verzorgt sinds 1 januari 2011 het contract voor aanvullend openbaar vervoer in de regio Zuid-Kennemerland vanaf de locatie Oude Weg in Haarlem.

Deze groen gas installatie, geëxploiteerd door CNG Net, is de eerste in Nederland en in Europa de eerste die zich op deze vervoersgroep richt. Alle auto’s kunnen ’s nachts worden aangekoppeld en afgetankt zonder verlies van productieve tijd van de chauffeurs en zonder tijdsverlies aan de pomp.

DirectDispatch van TaxiID

DirectDispatch van TaxiID stelt consumenten in staat overal een taxi met een kwaliteitsbeoordeling (van andere gebruikers) te bestellen via hun smartphone. Maar ook taxiondernemers zijn gebaat bij deze app. Met deze applicatie biedt taxiID de aangesloten taxiondernemers een mogelijkheid om actuele voertuigposities aan het netwerk door te geven. Ook integratie van bestaande voertuigcommunicatie systemen is mogelijk.

Voor de organisaties die nog niet voorzien zijn van dergelijke systemen levert taxiID een serie gratis smartphone apps. Deze apps, speciaal gemaakt voor taxiondernemers, maken slim gebruik van de locatiebepalingsmogelijkheden van hedendaagse smartphones en stellen de taxiondernemer in staat om geheel digitaal te kunnen communiceren met het taxiID netwerk op het gebied van actuele voertuigposities en ritverwerking.

taxiID, Android, iPhone, app, taxi

Taxi-Expo 2011

Tijdens Taxi Expo 2011, hét evenement voor de branche kleinschalig personenvervoer, wordt op vrijdag 2 december de Taxi Innovatie Prijs uitgereikt aan toeleverancier(s) en/of ondernemer(s) in de taxibedrijfstak. Taxi Expo 2011 is op vrijdag 2 en zaterdag 3 december 2011 in Amsterdam RAI.

Met de Taxi Innovatie Prijs wordt extra aandacht gevestigd op het belang van innovatie en kwaliteit in de branche voor kleinschalig personenvervoer. Deze jaarlijks terugkerende prijs biedt een platform om innovaties te toetsen aan de markt. Innovaties die meetbaar en tastbaar op de markt zijn gebracht, in ieder geval na 1 oktober 2010 konden meedingen naar de prijs.

Jury

De jury van de Taxi Innovatie Prijs bestaat dit jaar uit:

  • Onno van Drunen (voorzitter) – Managing Consultant van VeDeCe
  • Lysbeth van der Kroon – Lid Vereniging Reizigers Openbaar Vervoer (ROVER)
  • Luciën Brouwers, Directeur Taxi, Veolia-Transdev
  • Simon Huiberts – Senior Consultant H-TI, secretaris Innovatiecommissie KNV Taxi
  • Edwin Besseling (als winnaar van vorig jaar), directeur Bestax,Amersfoort
  • Wim Faber (secretaris) – Hoofdredacteur Magazine Personenvervoer
  • Patrick van Tilburg – organisatie Taxi Expo

Beursbezoek en bijwonen prijsuitreiking

Vakbezoekers kunnen de prijsuitreiking bijwonen en tevens kosteloos een bezoek brengen aan de Taxi Expo. Op vrijdagochtend 2 december voor het seminar wordt de Taxi Innovatie Prijs rond 11.15 uur uitgereikt. Bezoekers en geïnteresseerden kunnen de prijsuitreiking bijwonen door zich aan te melden via www.taxi-expo.nl.

Over Taxi Expo

Taxi Expo 2011 is het leidende taxi vakevenement in de Benelux en vormt hét jaarlijkse trefpunt voor de Nederlandse personenvervoerder. Tijdens dit evenement komen alle aspecten van deze brede vervoerssector aan bod.

Door het aanbieden van een gevarieerd beurs- en seminarprogramma geeft Taxi Expo 2011 een groot aantal mogelijkheden voor efficiëntere inzet van het wagenpark en effectieve bediening van de diverse (deel)markten in het personenvervoer. Door goede informatie over actuele aspecten van het vak biedt dit ondernemers de mogelijkheid om slagvaardiger te opereren in deze beweeglijke branche.

De beurs is geopend op 2 december van 10.00 van 18.00 uur en op zaterdag 3 december van 10.00 tot 17.00 uur en gratis te bezoeken door professionals uit de branche. Taxi Expo wordt georganiseerd door Amsterdam RAI in samenwerking met Challans & Faber en KNV Taxi.

Meer informatie over de beurs en het programma is te vinden op www.taxi-expo.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

5 reacties op “Taxi Innovatie Prijs 2011: GreenCab, BIOS-groep of TaxiID”

Lucas|10.11.11|20:12

Toch een lachertje Bio Gas in,Duitsland rijden ze al 8 jaar op dit gas,als elke wagen op lpg gaat rijden,rijden ze in Nederland ook Schoon,en Co 2 minder uit stoot,maar hier zijn het de olie maatschappijen die de dienst uit maken.
En het zal een hoop werkelozen uit voorkomen,als de olie afgeschaft word,en de Nederlandse staat komt nog meer in een ressesi ,geen inkomsten belastingen van benzine!!!.
Olie is niet weg te denken uit de wereld,iedereen is er van afhankelijk!!!!!!!!

Tim Kreukniet|15.11.11|16:21

Een taxi met verbrandingsmotor inruilen voor een schone (elektrische) taxi heeft evenveel effect als 19 gewone auto’s inruilen. De taxibranche kan een grote invloed uitoefenen op de luchtkwaliteit op binnensteden, zowel positief als negatief.

Prestige geeft het goede voorbeeld. Met een uitrol van snelladers kunnen snel een groot aantal taxi’s elektrisch gaan rijden.

Henk Vermeulen|16.11.11|03:57

Inderdaad raar dat een vulstation is genomineerd. Groengas is allang geen innovatie meer.
Zeker als de drijfveer door een aanbesteding komt.
Die gasten van GreenCab vernieuwen telkens weer en zijn synoniem voor Innovatie.
Hun snelladers en netinfrastructuur alleen al is uniek in Europa. Daar wordt per rit rekening gehouden met de laadcapaciteit van het net. Ook hadden zij al drie jaar geleden een taxi app. Dus het is wel duidelijk wie er moet winnen toch.

Piet|28.11.11|23:55

Als men goed leest wordt het rijden op biogas hier ook niet als innovatie bestempeld, maar juist het unieke systeem dat alle auto’s ’s nachts kunnen worden aangekoppeld zonder tijdsverlies van het tanken. Uniek in Nederland en het scheelt de onderneming veel geld! Overigens is het rijden op biogas schoner dan het rijden met elektrische auto’s wanneer men naar de totale levenscyclus van de auto kijkt. Elektrisch rijden heeft toekomst, maar nu nog niet, zeker niet in de transportsector.

Piet|29.11.11|00:03

Daar komt bij dat voor veel taxibedrijven een auto aangedreven op aardgas eerder financieel haalbaar is en multi inzetbaar tov. een elektrische auto. Aardgas kan door heel nederland worden getankt en de auto’s rijden zeer zuinig! Kortom: duurzaam vervoer voor de klant, betaalbaar in exploitatie, voor iedereen bereikbaar en een mooie marketingtool voor het bedrijf! Elektrisch rijden is wellicht de toekomst, maar voor de kleinere taxi ondernemingen is het niet haalbaar.