taxibord, daklicht, taxi

Utrechts taxibedrijf failliet na twee eeuwen personenvervoer

Vervoersbedrijf Schoonhoven-Buytendijk, een van de oudste taxibedrijven van Nederland, is failliet. Het Utrechtse taxibedrijf heeft zelf het faillissement aangevraagd. Door de curator wordt bekeken hoe het nu verder moet. Oorzaak is het verlies van de Regiotaxi en een mislukte investering.

Schoonhoven-Buytendijk brengt al sinds 1825 reizigers op de plek van bestemming. Eerst werd er altijd met de koets gereden. In 1925 werd de eerste auto aangeschaft.

Aanbesteding

Bij Schoonhoven-Buytendijk werken tientallen mensen. Het bedrijf kreeg het moeilijk nadat het vorig jaar niet lukte de aanbesteding voor de regiotaxi binnen te slepen. Ook heeft een investering in een ander bedrijf niet goed uitgepakt.

Taxibedrijf Schoonhoven Buytendijk uit Utrecht kreeg in 2011 nog van FNV Bondgenoten het predicaat TOP-bedrijf. Dat betekent dat het bedrijf zeer respectvol met personeel omgaat en bovengemiddeld goed de arbeidsvoorwaarden uit de CAO naleeft.

Taxibranche

De taxibranche heeft het erg zwaar. De forse bezuinigingen van de overheid en de overcapaciteit, die zorgt voor zeer lage tarieven bij aanbestedingen, zorgen ervoor dat diverse taxibedrijven het loodje leggen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

25 reacties op “Utrechts taxibedrijf failliet na twee eeuwen personenvervoer”

Ada van Empel|08.07.14|11:37

Hoppa…….leve Willemsen de Koning!!!!!!

Een taxi|08.07.14|11:46

De overheid sloopt systematisch kwaliteit in Nederland. De enige die er goed mee zijn is de directie van hele grote logge bedrijven. Dit moeten we toch niet willen met z’n allen ?

Ton van Hienen|08.07.14|12:10

Schande, dat zo’n mooi bedrijf naar de kl..e is geholpen door dat verrekte systeem van aanbestedingen.

Said Ben Ali|08.07.14|12:26

Nederland moet taximarkt beschermen en hoe??? Heel makkelijk (1) asielzoekers die geen nl taal spreken chauffeurspas intrekken (2) per stad of dorp aantal taxi’s net als in België. Ik weet 100% dat dat gaat werken

Said Ben Ali|08.07.14|12:34

Als het zo doorgaat over 10 jaar is de taximarkt in de handen van asielzoekers Kijk maar bij centraal station Rotterdam vóór en achter kant het is geen visite kaart voor Nederland en kijk maar wat voor klant daar aangekomen meeste zijn het belangrijke mensen. Weg met Asielzoekers…….

Yvonne van der Linden|08.07.14|12:44

en het bedrijf wat het meest belabberd met het personeel om gaat en er op loert om kleinere bedrijven kapot te maken is weer een stapje dichterbij de overwinning! die gal bakken gaan over lijken!!
over de regering maar te zwijgen! alsmaar die verrekte bezuinigingen die de kwaliteit kapot maken
men heeft alleen maar euro tekens in de ogen en gaat voor eigen belang! schandalig!!

Yvonne van der Linden|08.07.14|12:47

men moet ook stoppen met het in zetten van vrijwillige taxi chauffeurs! wij volgen cursus op cursus en halen diploma’s en kunnen nog geen 12 uur per week krijgen! wat een kolere zooi toch!!

Duco Douwstra|08.07.14|15:15

De achterlijk overheidsbemoeienissen draaien de ondernemers de nek om. Nederlands Vervoer schrijft dat de BCT de Staat nu al 60,2 miljoen heeft gekost,ik denk dat het de taxibranche met alle stilstand schade door storingen en inbouw,beperking in de vooruitgang eigen automatisering enz. dan al 200 miljoen heeft gekost.Als je durft te ondernemen dan knijpen de overheid en de bonden jouw strot wel dicht.Lees Remco Mast DELTAPLAN.
https://docs.google.com/file/d/0B3YU89__J9d9cXZ4YkUwak5YY2M/edit

Monique Latchmansing|08.07.14|15:48

Ik vind dit in en in triest. Ik ken deze werkgever, idd en ik ook sta op straat. Is een goede werkgever. Vandaag nog goede complimenten gehad van uit het ziekenvervoer, dat ze altijd netjes op tijd waren om hun patiënten op te halen..Meneer Schoonhoven veel sterkte.

Ton van Dalfsen|08.07.14|17:01

Heel eenvoudig, WP2000 overboord kieperen en alles weer reguleren. En precies wat Said zegt dan zal er in Amsterdam en Rotterdam de taximarkt gehalveerd worden. Hoe die mensen aan hun taxipas zijn gekomen is mij een raadsel. Zeker in hun land bij een pakkie boter gekregen. Zat net op een duitse taxisite te kijken waar de vergunningen tenminste wat waard zijn met de concessies. En natuurlijk moet het regiotaxi , WMO en noem maar op voor een landelijk tarief vastgesteld worden.

Rodney Barten|09.07.14|12:12

@ Ton: Hoe denk je de boel weer te reguleren dan? Het helpt geen ene moer hoor, regulering is alleen maar goed om de straattaximarkt weer een beetje gezonder te maken. Voor het contractvervoer zal regulering niet zo veel uitmaken want dat is toch al in handen van de grote jongens. Overheid zou moeten stoppen met bezuinigingen en niet alleen maar op prijs de aanbesteding te gunnen. Daarnaast moeten ze ophouden met allerlei regels te verzinnen die het ondernemen alleen maar moeilijker maakt.

Ton van Dalfsen|09.07.14|22:03

@Rodney, Gewoon de taxiwet weer terugbrengen naar wat het voor 2000 was , alleen ook aanscherpen naar de maatstaven van nu. De-regulering heeft totaal niet geholpen en ook door het opkopen van taxibedrijven door enkele grotere heeft er toe geleid dat er meer ZZP-ers kwamen omdat de opgekochte bedrijven nu niet meer bestaan. Voorbeeld: Gooitax in het gooi was toen een geweldig mooi groot bedrijf. Nu niets meer van over door de toenmalige directie van connexxion. Daardoor kreeg je een

Ton van Dalfsen|09.07.14|22:09

versnipperde markt in het gooi met een uitermate groei van ZZP-ers. Daar hebben weer de andere grotere bedrijven van geprofiteerd met de aanbestedingen. Aanbestedingen PRIMA, MAAAAAR wel dan een landelijk vastgesteld winstgevend tarief. En in aanbestedingen kunnen ze alles zetten. Zelfs dat er een voorkeur uitgaat naar plaatsgebonden of bedrijven uit die regio van die plaats of stad. Je kan wel zeggen JA MAAR het is europees , Zie eens naar het tol vignet wat Dld wil invoeren ? Is dat europees?

Ton van Dalfsen|09.07.14|22:16

EN zoals Mevr Lagarde van het IMF een jaar geleden in een toespraak in de Beurs van Berlage aangaf: Nederland heeft teveel regels voor bedrijven , en Nederland maakt het te moeilijk voor de starters. Veel teveel regelgeving. De overheid moet de taxi gewoon los laten zodat iedereen een taxi kan beginnen , net als dat iedereen een winkeltje kan beginnen. Op die manier komen de slechte vanzelf bovendrijven met ook behulp van de BCT.

Ton van Dalfsen|09.07.14|22:24

Nu liet ik vanavond in de auto mijn gedachten gaan toen ik Nijmegen voorbij reed. De vierdaagse van Nijmegen met alleen bepaalde taxi’s toegelaten. Reguleren is dus: Dat er weer op het vergunningsbewijs de plaatsnaam staat waar je gevestigd bent. Nu staat er op het vergunningsbewijs Nederland. DUS ik mag in Nijmegen toch op de taxistandplaats staan volgens WP2000 ? Als je dus weer reguleert heb je niets te zoeken in andere plaatsen buiten je gemeente. Dus je eigen TTO.

Defra Taxi Liemers|10.07.14|11:27

Teken aan de wand: een bedrijf dat de CAO respecteert redt het niet. Het is duidelijk dat een aanbesteding alleen gewonnen kan worden door chauffeurs niet de rechten te geven waar ze recht op hebben.
Probleem dus al bij aanbesteding aanpakken, als de prijs te mooi lijkt om waar te zijn, is het ook te mooi om waar te zijn. Bedrijf moet duidelijk laten zie hoe en wat zij de chauffeurs betalen en hoe zij aan randvoorwaarden (willen) voldoen. Nu wordt alleen naar bedrag gekeken.

Paul Dijkhuizen|10.07.14|13:19

We hebben toch een maximumtarief? als we dat tarief nu ook eens gebruiken als minimumtarief, dan weet iedere klant, overheid, verzekeringsmaatschappij en de vervoerder precies waar hij of zij aan toe is, BCT wordt totaal overbodig, aanbestedingen worden overbodig, iedere rit is een op zichzelf staand contract, alle bedrijven dezelfde voorwaarden, allemaal dezelfde kansen, géén oneerlijke concurrentie meer… concurrentie op basis van kwaliteit i.p.v. prijs was toch de doelstelling?

Hardy Brunink|10.07.14|18:03

Ton,er wordt toch alweer gereguleerd? Ik werk bij een bedrijf in Overijssel en heb laatst mensen naar CS Amsterdam gebracht,die wilden met de trein naar Brussel. Een heel gesprek gehad met chauffeurs omdat ik volgens hun niet bij de TTO aangesloten was. Ik heb ze toen mijn vergunning laten zien,waar duidelijk op staat : Vervoersgebied heel nederland. Hoort Amsterdam daar niet bij? En zolang er nog gesubsidieerd vervoer is,is marktwering in de taximarkt een fabeltje.

Ton van Dalfsen|10.07.14|20:34

Hardy, Natuurlijk is een TTO een soort regulering maar voor mij niet voldoende. Als de overheid de taxiwet weer zo aanpast als van voor WP2000 krijg je een nog beterder regulering waardoor de dure TTO’s die er nu zijn overbodig worden. Natuurlijk ben jij vrij om klanten vanuit jou gemeente naar Amsterdam te brengen. Alleen maak ik mij boos over het feit dat Amsterdamse taxci’s met HUN TTO overal buiten de stad op taxistandplaatsen mag staan of waar dan ook. En jij mag dat niet in de stad.

Ton van Dalfsen|10.07.14|20:39

Gelijke monniken gelijke kappen lijkt mij. Ook wat Paul zegt ben ik ook voor. Er is al een landelijk maximum tarief en dat ook gebruiken voor aanbestedingen. Echter zijn ook alle aanbestedingen europees geregeld. Wij als Nederland zijn te netjes want er zijn legio europese steden die dit niet doen en gewoon aan hun plaatselijk bedrijf het vervoer gunnen zonder ook maar een aanbesteding. Je ziet ook over de laatste onderwerpen het zogenaamde DELTAPLAN. Ga er maar vanuit dat het KNV dit in hun

Ton van Dalfsen|10.07.14|20:46

ledenvergadering zal voorleggen waar maar een handjevol leden zijn ( alleen grote partijen ) die het naar hun mening een DELTAPLAN zal voorleggen. Waar de kleine bedrijven, ZZP-ers totaal geen voordeel en misschien wel nog meer nadeel aan zullen hebben. Zoals het onderwerp over TEXEL staat mij erg goed aan. Connexxion gaat samenwerken met lokale ondernemers wat ik zeer op prijs stel.

Ton van Dalfsen|10.07.14|20:55

De taximarkt wordt door de overheid zelf om zeep geholpen. Zeker met die aanbestedingen waar de grote jongens van profiteren en daardoor er al vele bedrijven kapot aan gegaan zijn. Ook verzekeringsmaatschappijen hebben het daardoor uitgevonden om hun vervoer aan te besteden. voor WP2000 reed elk plaatselijk taxibedrijf verzekerden tegen een bepaalde kilometer vergoeding. Als ook de verzekeringsmaatschappijen van aanbestedingen afstappen waar de overheid ook aan kan meehelpen om dat te regelen.

Ton van Dalfsen|10.07.14|21:11

Ik zou me nu meer inspannen om de taximarkt weer gezonder te maken dan de hele BCT affaire. Wat nu belangrijk is dat alle taxibedrijven een winstgevende toekomst hebben. En niet alleen de grote partijen maar ook alle kleine bedrijven en ZZP-ers. Hierbij wijs ik even naar het KNV dat die ook eens voor de kleine bedrijven en ZZP-ers op moet komen. En niet alleen maar wat door de grote in hun oor wordt gefluisterd want Ooh wat zijn die bang.

Ton van Dalfsen|13.07.14|13:27

De lokale vervoerders weten precies alle ins en outs van hun gemeente. De lokale vervoerders zijn daarom ook kwalitatief vele malen beterder dan…….

Jos Dinkelaar|24.07.14|11:31

Een nette Nederlandse taxi zie je nog maar zelden…

Utrechts taxibedrijf failliet na twee eeuwen personenvervoer | TaxiPro
taxibord, daklicht, taxi

Utrechts taxibedrijf failliet na twee eeuwen personenvervoer

Vervoersbedrijf Schoonhoven-Buytendijk, een van de oudste taxibedrijven van Nederland, is failliet. Het Utrechtse taxibedrijf heeft zelf het faillissement aangevraagd. Door de curator wordt bekeken hoe het nu verder moet. Oorzaak is het verlies van de Regiotaxi en een mislukte investering.

Schoonhoven-Buytendijk brengt al sinds 1825 reizigers op de plek van bestemming. Eerst werd er altijd met de koets gereden. In 1925 werd de eerste auto aangeschaft.

Aanbesteding

Bij Schoonhoven-Buytendijk werken tientallen mensen. Het bedrijf kreeg het moeilijk nadat het vorig jaar niet lukte de aanbesteding voor de regiotaxi binnen te slepen. Ook heeft een investering in een ander bedrijf niet goed uitgepakt.

Taxibedrijf Schoonhoven Buytendijk uit Utrecht kreeg in 2011 nog van FNV Bondgenoten het predicaat TOP-bedrijf. Dat betekent dat het bedrijf zeer respectvol met personeel omgaat en bovengemiddeld goed de arbeidsvoorwaarden uit de CAO naleeft.

Taxibranche

De taxibranche heeft het erg zwaar. De forse bezuinigingen van de overheid en de overcapaciteit, die zorgt voor zeer lage tarieven bij aanbestedingen, zorgen ervoor dat diverse taxibedrijven het loodje leggen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

25 reacties op “Utrechts taxibedrijf failliet na twee eeuwen personenvervoer”

Ada van Empel|08.07.14|11:37

Hoppa…….leve Willemsen de Koning!!!!!!

Een taxi|08.07.14|11:46

De overheid sloopt systematisch kwaliteit in Nederland. De enige die er goed mee zijn is de directie van hele grote logge bedrijven. Dit moeten we toch niet willen met z’n allen ?

Ton van Hienen|08.07.14|12:10

Schande, dat zo’n mooi bedrijf naar de kl..e is geholpen door dat verrekte systeem van aanbestedingen.

Said Ben Ali|08.07.14|12:26

Nederland moet taximarkt beschermen en hoe??? Heel makkelijk (1) asielzoekers die geen nl taal spreken chauffeurspas intrekken (2) per stad of dorp aantal taxi’s net als in België. Ik weet 100% dat dat gaat werken

Said Ben Ali|08.07.14|12:34

Als het zo doorgaat over 10 jaar is de taximarkt in de handen van asielzoekers Kijk maar bij centraal station Rotterdam vóór en achter kant het is geen visite kaart voor Nederland en kijk maar wat voor klant daar aangekomen meeste zijn het belangrijke mensen. Weg met Asielzoekers…….

Yvonne van der Linden|08.07.14|12:44

en het bedrijf wat het meest belabberd met het personeel om gaat en er op loert om kleinere bedrijven kapot te maken is weer een stapje dichterbij de overwinning! die gal bakken gaan over lijken!!
over de regering maar te zwijgen! alsmaar die verrekte bezuinigingen die de kwaliteit kapot maken
men heeft alleen maar euro tekens in de ogen en gaat voor eigen belang! schandalig!!

Yvonne van der Linden|08.07.14|12:47

men moet ook stoppen met het in zetten van vrijwillige taxi chauffeurs! wij volgen cursus op cursus en halen diploma’s en kunnen nog geen 12 uur per week krijgen! wat een kolere zooi toch!!

Duco Douwstra|08.07.14|15:15

De achterlijk overheidsbemoeienissen draaien de ondernemers de nek om. Nederlands Vervoer schrijft dat de BCT de Staat nu al 60,2 miljoen heeft gekost,ik denk dat het de taxibranche met alle stilstand schade door storingen en inbouw,beperking in de vooruitgang eigen automatisering enz. dan al 200 miljoen heeft gekost.Als je durft te ondernemen dan knijpen de overheid en de bonden jouw strot wel dicht.Lees Remco Mast DELTAPLAN.
https://docs.google.com/file/d/0B3YU89__J9d9cXZ4YkUwak5YY2M/edit

Monique Latchmansing|08.07.14|15:48

Ik vind dit in en in triest. Ik ken deze werkgever, idd en ik ook sta op straat. Is een goede werkgever. Vandaag nog goede complimenten gehad van uit het ziekenvervoer, dat ze altijd netjes op tijd waren om hun patiënten op te halen..Meneer Schoonhoven veel sterkte.

Ton van Dalfsen|08.07.14|17:01

Heel eenvoudig, WP2000 overboord kieperen en alles weer reguleren. En precies wat Said zegt dan zal er in Amsterdam en Rotterdam de taximarkt gehalveerd worden. Hoe die mensen aan hun taxipas zijn gekomen is mij een raadsel. Zeker in hun land bij een pakkie boter gekregen. Zat net op een duitse taxisite te kijken waar de vergunningen tenminste wat waard zijn met de concessies. En natuurlijk moet het regiotaxi , WMO en noem maar op voor een landelijk tarief vastgesteld worden.

Rodney Barten|09.07.14|12:12

@ Ton: Hoe denk je de boel weer te reguleren dan? Het helpt geen ene moer hoor, regulering is alleen maar goed om de straattaximarkt weer een beetje gezonder te maken. Voor het contractvervoer zal regulering niet zo veel uitmaken want dat is toch al in handen van de grote jongens. Overheid zou moeten stoppen met bezuinigingen en niet alleen maar op prijs de aanbesteding te gunnen. Daarnaast moeten ze ophouden met allerlei regels te verzinnen die het ondernemen alleen maar moeilijker maakt.

Ton van Dalfsen|09.07.14|22:03

@Rodney, Gewoon de taxiwet weer terugbrengen naar wat het voor 2000 was , alleen ook aanscherpen naar de maatstaven van nu. De-regulering heeft totaal niet geholpen en ook door het opkopen van taxibedrijven door enkele grotere heeft er toe geleid dat er meer ZZP-ers kwamen omdat de opgekochte bedrijven nu niet meer bestaan. Voorbeeld: Gooitax in het gooi was toen een geweldig mooi groot bedrijf. Nu niets meer van over door de toenmalige directie van connexxion. Daardoor kreeg je een

Ton van Dalfsen|09.07.14|22:09

versnipperde markt in het gooi met een uitermate groei van ZZP-ers. Daar hebben weer de andere grotere bedrijven van geprofiteerd met de aanbestedingen. Aanbestedingen PRIMA, MAAAAAR wel dan een landelijk vastgesteld winstgevend tarief. En in aanbestedingen kunnen ze alles zetten. Zelfs dat er een voorkeur uitgaat naar plaatsgebonden of bedrijven uit die regio van die plaats of stad. Je kan wel zeggen JA MAAR het is europees , Zie eens naar het tol vignet wat Dld wil invoeren ? Is dat europees?

Ton van Dalfsen|09.07.14|22:16

EN zoals Mevr Lagarde van het IMF een jaar geleden in een toespraak in de Beurs van Berlage aangaf: Nederland heeft teveel regels voor bedrijven , en Nederland maakt het te moeilijk voor de starters. Veel teveel regelgeving. De overheid moet de taxi gewoon los laten zodat iedereen een taxi kan beginnen , net als dat iedereen een winkeltje kan beginnen. Op die manier komen de slechte vanzelf bovendrijven met ook behulp van de BCT.

Ton van Dalfsen|09.07.14|22:24

Nu liet ik vanavond in de auto mijn gedachten gaan toen ik Nijmegen voorbij reed. De vierdaagse van Nijmegen met alleen bepaalde taxi’s toegelaten. Reguleren is dus: Dat er weer op het vergunningsbewijs de plaatsnaam staat waar je gevestigd bent. Nu staat er op het vergunningsbewijs Nederland. DUS ik mag in Nijmegen toch op de taxistandplaats staan volgens WP2000 ? Als je dus weer reguleert heb je niets te zoeken in andere plaatsen buiten je gemeente. Dus je eigen TTO.

Defra Taxi Liemers|10.07.14|11:27

Teken aan de wand: een bedrijf dat de CAO respecteert redt het niet. Het is duidelijk dat een aanbesteding alleen gewonnen kan worden door chauffeurs niet de rechten te geven waar ze recht op hebben.
Probleem dus al bij aanbesteding aanpakken, als de prijs te mooi lijkt om waar te zijn, is het ook te mooi om waar te zijn. Bedrijf moet duidelijk laten zie hoe en wat zij de chauffeurs betalen en hoe zij aan randvoorwaarden (willen) voldoen. Nu wordt alleen naar bedrag gekeken.

Paul Dijkhuizen|10.07.14|13:19

We hebben toch een maximumtarief? als we dat tarief nu ook eens gebruiken als minimumtarief, dan weet iedere klant, overheid, verzekeringsmaatschappij en de vervoerder precies waar hij of zij aan toe is, BCT wordt totaal overbodig, aanbestedingen worden overbodig, iedere rit is een op zichzelf staand contract, alle bedrijven dezelfde voorwaarden, allemaal dezelfde kansen, géén oneerlijke concurrentie meer… concurrentie op basis van kwaliteit i.p.v. prijs was toch de doelstelling?

Hardy Brunink|10.07.14|18:03

Ton,er wordt toch alweer gereguleerd? Ik werk bij een bedrijf in Overijssel en heb laatst mensen naar CS Amsterdam gebracht,die wilden met de trein naar Brussel. Een heel gesprek gehad met chauffeurs omdat ik volgens hun niet bij de TTO aangesloten was. Ik heb ze toen mijn vergunning laten zien,waar duidelijk op staat : Vervoersgebied heel nederland. Hoort Amsterdam daar niet bij? En zolang er nog gesubsidieerd vervoer is,is marktwering in de taximarkt een fabeltje.

Ton van Dalfsen|10.07.14|20:34

Hardy, Natuurlijk is een TTO een soort regulering maar voor mij niet voldoende. Als de overheid de taxiwet weer zo aanpast als van voor WP2000 krijg je een nog beterder regulering waardoor de dure TTO’s die er nu zijn overbodig worden. Natuurlijk ben jij vrij om klanten vanuit jou gemeente naar Amsterdam te brengen. Alleen maak ik mij boos over het feit dat Amsterdamse taxci’s met HUN TTO overal buiten de stad op taxistandplaatsen mag staan of waar dan ook. En jij mag dat niet in de stad.

Ton van Dalfsen|10.07.14|20:39

Gelijke monniken gelijke kappen lijkt mij. Ook wat Paul zegt ben ik ook voor. Er is al een landelijk maximum tarief en dat ook gebruiken voor aanbestedingen. Echter zijn ook alle aanbestedingen europees geregeld. Wij als Nederland zijn te netjes want er zijn legio europese steden die dit niet doen en gewoon aan hun plaatselijk bedrijf het vervoer gunnen zonder ook maar een aanbesteding. Je ziet ook over de laatste onderwerpen het zogenaamde DELTAPLAN. Ga er maar vanuit dat het KNV dit in hun

Ton van Dalfsen|10.07.14|20:46

ledenvergadering zal voorleggen waar maar een handjevol leden zijn ( alleen grote partijen ) die het naar hun mening een DELTAPLAN zal voorleggen. Waar de kleine bedrijven, ZZP-ers totaal geen voordeel en misschien wel nog meer nadeel aan zullen hebben. Zoals het onderwerp over TEXEL staat mij erg goed aan. Connexxion gaat samenwerken met lokale ondernemers wat ik zeer op prijs stel.

Ton van Dalfsen|10.07.14|20:55

De taximarkt wordt door de overheid zelf om zeep geholpen. Zeker met die aanbestedingen waar de grote jongens van profiteren en daardoor er al vele bedrijven kapot aan gegaan zijn. Ook verzekeringsmaatschappijen hebben het daardoor uitgevonden om hun vervoer aan te besteden. voor WP2000 reed elk plaatselijk taxibedrijf verzekerden tegen een bepaalde kilometer vergoeding. Als ook de verzekeringsmaatschappijen van aanbestedingen afstappen waar de overheid ook aan kan meehelpen om dat te regelen.

Ton van Dalfsen|10.07.14|21:11

Ik zou me nu meer inspannen om de taximarkt weer gezonder te maken dan de hele BCT affaire. Wat nu belangrijk is dat alle taxibedrijven een winstgevende toekomst hebben. En niet alleen de grote partijen maar ook alle kleine bedrijven en ZZP-ers. Hierbij wijs ik even naar het KNV dat die ook eens voor de kleine bedrijven en ZZP-ers op moet komen. En niet alleen maar wat door de grote in hun oor wordt gefluisterd want Ooh wat zijn die bang.

Ton van Dalfsen|13.07.14|13:27

De lokale vervoerders weten precies alle ins en outs van hun gemeente. De lokale vervoerders zijn daarom ook kwalitatief vele malen beterder dan…….

Jos Dinkelaar|24.07.14|11:31

Een nette Nederlandse taxi zie je nog maar zelden…