Wilma Mansveld, staatssecretaris, Infrastructuur en Milieu

Vanaf najaar alleen waarschuwing bij niet gebruiken Boordcomputer Taxi

Update december 2015: De ILT heeft laten weten dat er tot 1 juli 2016 alleen waarschuwingen worden uitgedeeld als iemand geen gebruik maakt van een Boordcomputer Taxi. Er zullen geen boetes met terugwerkende kracht uitgedeeld worden.

Hoewel het ministerie van Infrastructuur en Milieu eerder dit jaar nog liet weten dat er tot 1 juli 2016 geen boetes worden uitgeschreven voor het niet hebben van een Boordcomputer Taxi (BCT), gaat er nu toch iets veranderen. Want vanaf dit najaar gaat de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) controleren dat taxibedrijven de rij- en rusttijden registreren via de BCT. Taxibedrijven waarvan op basis van RDW-gegevens blijkt dat taxi’s niet zijn voorzien van een BCT krijgen een waarschuwingsbrief. “Hierop volgen eventueel bedrijfsbezoeken. Overtredingen zullen worden aangepakt”, meldt staatssecretaris Wilma Mansveld aan de Tweede Kamer.

In wet- en regelgeving is vastgelegd dat alle taxivoertuigen sinds 1 juli 2014 moeten zijn uitgerust met een goed functionerende, typegoedgekeurde BCT. Maar omdat die apparaten nog over kinderziektes beschikken en de ILT niet alle apparaten volledig kan uitlezen, werd handhaving uitgesteld tot de nieuwe software uitgerold was.

Handhaving

Installatie van de software-update van de BCT is op uiterlijk 1 juli 2016 verplicht. “Vanaf dan zal de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) volledig gaan handhaven op data uit de BCT en het gebruik van de vereiste software. Handhaving door de ILT richt zich vanaf het najaar van 2015 met name op aanwezigheid en het gebruik van de BCT voor arbeids- en rusttijden”, schrijft Mansveld nu.

Wanneer de software update precies beschikbaar zal komen en wat taxibedrijven daarvoor moeten gaan betalen, dat is nog niet bekend. Wel is de subsidie-regeling voor de fabrikanten vastgesteld, waardoor de ontwikkeling van start kan gaan. Maar door de brief lijkt het erop dat Mansveld de taxibranche aangeeft dat ze bij aanschaf van nieuwe voertuigen niet moeten wachten op BCT versie 2.0, maar meteen een van de huidige BCT’s moet aanschaffen.

Gedeactiveerd

“Ook is deels bekend van welke taxi’s de BCT is gedeactiveerd. Hier wordt nader onderzoek gedaan naar achterliggende redenen en, indien nodig, ook handhavend opgetreden”, waarschuwt de staatssecretaris.

Eventuele conclusies uit de evaluatie van de BCT zullen nog minimaal tot 2017 op zich laten wachten, verwacht Mansveld. “Over het invoeringstraject en de planning van de evaluatie zijn in de afgelopen maanden meerdere gesprekken gevoerd met de sector. Hierin werd benadrukt dat rust en zorgvuldigheid voorop staat.”

Terugverdientijd

“Bovendien werd zowel door fabrikanten als taxiondernemers benadrukt dat alleen redelijkerwijs gevraagd kan worden te investeren in een software-update, als daar ook terugverdientijd tegenover staat”, schrijft ze. Het lijkt er dus op dat er toezeggingen zijn gedaan aan de fabrikanten dat de BCT nog lange tijd verplicht blijft voor de taxibranche.

Het gebruik van een BCT met de nieuwe software is vanaf 1 juli 2016 verplicht. De evaluatie zal dan pas van start gaan. “Ervaring met de geüpdate BCT en de effecten daarvan kunnen pas na enige tijd worden beoordeeld. In de eerste maanden zal sprake zijn van een gewenningsproces. De ILT start dan met handhaven. De werkelijke resultaten zullen pas na 1 september duidelijk worden”, verwacht Mansveld.

Evaluatie

Voornaamste onderwerp van de evaluatie is in hoeverre de doelstellingen, op basis waarvan de BCT is ingevoerd, bereikt zijn. Dat zijn volgens Mansveld: verbreed en verbeterd toezicht; verbeteren van gelijke concurrentievoorwaarden; verminderen van administratieve lasten voor de taxiondernemer; veiligheid taxivervoer en verbeterde transparantie voor de reiziger bij het afrekenen van de rit.

“Om een betrouwbaar en representatief beeld te krijgen van de resultaten is het minimaal nodig gegevens te verzamelen over een periode van een half jaar”, zegt Mansveld. “De rapportage en conclusies kunnen begin 2017 beschikbaar zijn. Eventuele wijzigingen naar aanleiding van de evaluatie zullen vervolgens enige tijd vragen, zodat de ondernemers erop kunnen rekenen dat er geen nieuwe eisen worden gesteld en de geüpdate BCT als voorgeschreven instrument geldt tot minstens eind 2017.”

RDW-werkplaats

Zodra de BCT’s de nieuwe software geïnstalleerd hebben in een werkplaats van de RDW, zal die kostenpost voor veel taxibedrijven verleden tijd zijn. Want de apparaten die beschikken over een modem (wifi of gprs) kunnen vanaf dan updates via de lucht binnenhalen. Daardoor hoeft niet steeds opnieuw een RDW-werkplaats bezocht worden. Een bezoek aan de werkplaats is alleen nog verplicht bij kalibratiewerkzaamheden aan de BCT, zoals nodig is bij inbouw of overzetting van de BCT.

De nieuwe software komt naar verwachting in het voorjaar van 2016 beschikbaar. “Om zeker te stellen dat de nieuwe software voldoet, worden voorafgaand aan de uitrol ketentesten georganiseerd in nauw overleg met de ILT, de RDW en de BCT-fabrikanten. Hierbij wordt met een selecte en controleerbare groep taxiondernemers getest of de software-update voldoet aan de verwachtingen en of de juiste informatie wordt gegenereerd voor de ILT en de Belastingdienst”, aldus Mansveld in haar brief.

Bart Pals

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

21 reacties op “Vanaf najaar alleen waarschuwing bij niet gebruiken Boordcomputer Taxi”

Paul van den Beuken|22.10.15|10:40

Daar gaan we weer…
Gezien onze branche (Limousineverhuur) met een beperkt aantal ritten per limo per week worden de rij- en rusttijden niet overtreden. De BCT is voor ons nutteloos en een enorme lastenverzwaring die op geen enkele wijze wordt terugverdiend. Maar als het dan toch echt verplicht wordt, dan wil ik aanschaffen NADAT het volledig is uitontwikkeld. Ik ga ervan uit dat de handhaving weer is ingesteld om de fabrikanten tevreden te stellen.

Paul van den Beuken|22.10.15|10:41

Er zullen wel weer rechtzaken volgen nav. de handhaving, zeker nu ook het RDW-register er langs wordt gelegd.

Paul Dijkhuizen|22.10.15|11:06

De Boordcomputer Taxi registreert arbeids-, rij- en rusttijden betrouwbaarder. Dit verbetert de controle en vergroot het inzicht in de veiligheid. De boordcomputer Taxi leidt tot een vermindering van administratieve lasten voor taxiondernemers omdat zij niet meer een uitgebreide papierwinkel moeten bijhouden. Voordelen van de boordcomputer zijn verder een verbetering van gelijke concurrentievoorwaarden en een vergroting van de transparantie voor de klant bij het afrekenen van de rit. (2009)

Paul Dijkhuizen|22.10.15|11:15

7 jaar later, niets van dit alles, een hop ellende, een hoop geld verspild, niets dat goed functioneerd, faillissementen, nog meer subsidie, nog meer kosten, totaal geen zekerheid, maar toch, vooral boetes uit willen gaan schrijven. En hoezo worden in RDW gegevens ineens gebruikt om te kijken of ik wel een BCT heb? Maak eerst eens een product dat werkt, waar de branche blij mee is, dan kopen ondernemers dat product vanzelf wel.

Duco Douwstra|22.10.15|11:25

Ik krijg weer veel ongeruste email’s binnen over deze zoveelste dreiging van de bejaarde ILT digibeten.Per 01-10-2009 zou de BCT al verplicht zijn,de leveranciers hangen,door het steeds uitstellen van dit onmogelijke project,met hun keel aan de kapstok.Via slinkse doorstart na faillissementen en veel schulden achterlaten bij gedupeerden,pogen de leveranciers de ILT aan hun afspraken te houden.Zij moeten hun investeringen terugverdienen,DAT WAREN DE AFSPRAKEN MET DE ILT,TEN KOSTE VAN ALLE TAXI-

Duco Douwstra|22.10.15|11:26

TAXIONDERNEMERS. Dus nu eerst weer echt waarschuwen en dan per 1 juli echt handhaven. En dan eerst een jaar evalueren,dus testen op kosten van de taxibranche. En als ja als! de BCT dan min of meer aan de afgezwakte verwachtingen voldoet. Dan is het kassa voor de leveranciers,ze kunnen dan per maand toeslagen gaan rekenen die ze zelf willen. Elke taxi moet dan een BCT hebben, en die zijn gekoppeld aan de leverancier.

Duco Douwstra|22.10.15|11:26

Betaal jij niet,dan trekken ze de stekker er uit en melden dat aan de RDW,die dat dan weer doorgeeft aan de ILT en dan krijg je een boete van € 1800,00 een zieke bedoening. Misschien wordt het toch een tijd om te gaan demonstreren, maar dat dan net zoals de politie op het Binnenhof in Den Haag.

Johan Zevenbergen|22.10.15|11:40

Wie weet geeft een BCT met WiFi of GPRS wel schadelijke straling af, en word je er ziek van.
10 tot 12 uur met z,n apparaat naast je lijkt mij niet echt gezond.
Kan M er niet eerst op proef er zelf een paar jaar mee rond rijden.

Marco Mens|22.10.15|12:59

Administratieve lastenverlichting? De BTC keurig nette rittenstaten en grafiekjes rij-rusttijden per maand uit te printen zo’n 300 A4-tjes. Om het administratief helder en duidelijk te houden nog steeds de 80 handgeschreven A4-tjes nodig en 10 A4tjes voor rij-en rusttijden bij te houden. Want ja dagelijks je BTC gegevens exporteren is helemaal belachelijk..
Voor BTC tijdperk +/- 80 A4’tjs en 10 A5’jes nodig voor de rittenadministratie en werkmapje. Zwalkend beleid!! Onduidelijkheid TEN TOP!!

Marco Mens|22.10.15|13:11

Terugverdientijd? Gelijk speelveld? Handhaving??

Hoeveel BTC zijn uitgevoerd met een modem? Of wordt ook dit weer een extra
investering?

Om zeker te stellen dat de nieuwe software voldoet, worden voorafgaand aan de uitrol ketentesten georganiseerd in nauw overleg met de ILT, de RDW en de BCT-fabrikanten. Had dit niet voor 1 juli 2014 plaats dienen te vinden?

Mevrouw Mansveld er is een wanproduct geleverd aan de taxiondernemers en met uw goedkeuring moeten deze ondernemers weer investeren!

Hardy Brunink|23.10.15|20:48

Natuurlijk. De fabrikanten zijn bang dat hier afstel van komt, en de hele bende niet doorgaat. Mansveld kan ook niet terug, dan komen er rechtszaken van de leveranciers en de taxibedrijven voor alle onnodig gemaakte kosten. De staat heeft deze draak gecreëerd, en nou wordt ze er door geroosterd. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten!

Duco Douwstra|23.10.15|22:35

We moeten voorwaarden stellen en garanties eisen.De overheid heeft meer dan voldoende taxi’s gedwongen om een BCT in te laten bouwen om te kunnen evalueren.De leveranciers in installatiebedrijven zullen schriftelijk 2 jaar garantie moeten geven op hardware, software en installatie.Maar ook bedrijfsschade door uitval i.v.m. BCT problemen zullen vergoed moeten worden.Daarnaast zal onderzoek moeten plaatsvinden of de Staat aansprakelijk gesteld kan worden voor reeds geleden schade door wanbeleid.

Tjerk Vinckx|24.10.15|01:08

Verbeteren van gelijke concurrentievoorwaarden uhhhhh dat telde zeker niet tijdens de introductie van de WP 2000 toen de markt werd overspoeld door gesubsidieerde analfabeten waardoor bestaande ondernemers massaal het lootje legden.
Commissie Roos: bestaande ondernemers zullen worden gecompenseerd !!!

Tjerk Vinckx|24.10.15|01:19

Toch wel een trieste vertoning, een Minister die niet Kiwa okselfris is, een Inspecteur Generaal die voor een parlementair enquêtecommissie staat te hakkelen -hoe hoger hoe dommer – en dan het Fyra debacle, Prorail catastrofe en het niet correct afhandelen van klachten luchtvaartreizigers. Dan heb ik het nog niet over de BCT soap. Meisje Mansveld kan binnenkort weer naar Groningen vertrekken, joker kabinet gevallen !!!

Tjerk Vinckx|24.10.15|01:40

ILT gaat RDW gegevens raadplegen, nog even het Tamara systeem,het ANPR systeem er overheen en natuurlijk de zg zichtwaarnemingen raadplegen. Heel heel lang geleden noemde men dit de Sicherheitspolizei, later waren er landen met een Statsi.
Heren/dames denk aan u privacy, dit is vast gelegd in de Grondwet Artikel 10.

Chand Malik|24.10.15|05:57

Waarom gaan mansveld en de ilt niet eerst uberpop aanpakken.
Uber negeert alle regels en gaat lekker door met regels overtreden.
Aan uberpop doen ze van weinig tot niks ondertussen blijft uberpop gewoon doorgaan.

Taxi Volendam|27.10.15|16:08

I&M houd ons al veel te lang voor de gek en het houdt maar niet op met deze BCT soap.
Willen we deze soap stoppen, dan zullen we gezamenlijk juridische hulp moeten inhuren.
(Taxibelangen zou dit voor haar leden kunnen/willen doen ? )
Het is vergelijkbaar met de Fyra, de BCT moet retour afzender en niet eerder accepteren alvorens alle beloften waargemaakt worden en het apparaat deugdelijk in de praktijk uitgetest is.
Op kosten van Fabrikanten en I&M uiteraard !

BIZDRIVE HOLLAND|27.10.15|19:10

Waar is KNV Taxi nu?

Johan Zevenbergen|28.10.15|16:33

Dag mansveld,
Maar hoe nu verder????

Taxi Volendam|30.10.15|10:04

Jenny Thunnissen weg bij ILT. Haar inspectie dienst ILT, heeft de Fyra nooit gecheckt op deugdelijkheid aldus het bericht in de Telegraaf.
Dat wordt haar nu verweten.
Vergelijkbaar met de ondeugdelijke boordcomputer !
Die zijn wij aan het uittesten op onze kosten dan wel te verstaan.
Zoals gezegd, retour afzender de BCT.

Johan Zevenbergen|30.10.15|19:06

Het gaat nu toch niet zo worden dat nu de verantwoordelijke zijn gevlogen,
zonder enige kennisgeving alle plannen er word door gedrukt?
Zonder dat we er tijdig iets tegen kunnen doen.

Vanaf najaar alleen waarschuwing bij niet gebruiken Boordcomputer Taxi | TaxiPro
Wilma Mansveld, staatssecretaris, Infrastructuur en Milieu

Vanaf najaar alleen waarschuwing bij niet gebruiken Boordcomputer Taxi

Update december 2015: De ILT heeft laten weten dat er tot 1 juli 2016 alleen waarschuwingen worden uitgedeeld als iemand geen gebruik maakt van een Boordcomputer Taxi. Er zullen geen boetes met terugwerkende kracht uitgedeeld worden.

Hoewel het ministerie van Infrastructuur en Milieu eerder dit jaar nog liet weten dat er tot 1 juli 2016 geen boetes worden uitgeschreven voor het niet hebben van een Boordcomputer Taxi (BCT), gaat er nu toch iets veranderen. Want vanaf dit najaar gaat de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) controleren dat taxibedrijven de rij- en rusttijden registreren via de BCT. Taxibedrijven waarvan op basis van RDW-gegevens blijkt dat taxi’s niet zijn voorzien van een BCT krijgen een waarschuwingsbrief. “Hierop volgen eventueel bedrijfsbezoeken. Overtredingen zullen worden aangepakt”, meldt staatssecretaris Wilma Mansveld aan de Tweede Kamer.

In wet- en regelgeving is vastgelegd dat alle taxivoertuigen sinds 1 juli 2014 moeten zijn uitgerust met een goed functionerende, typegoedgekeurde BCT. Maar omdat die apparaten nog over kinderziektes beschikken en de ILT niet alle apparaten volledig kan uitlezen, werd handhaving uitgesteld tot de nieuwe software uitgerold was.

Handhaving

Installatie van de software-update van de BCT is op uiterlijk 1 juli 2016 verplicht. “Vanaf dan zal de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) volledig gaan handhaven op data uit de BCT en het gebruik van de vereiste software. Handhaving door de ILT richt zich vanaf het najaar van 2015 met name op aanwezigheid en het gebruik van de BCT voor arbeids- en rusttijden”, schrijft Mansveld nu.

Wanneer de software update precies beschikbaar zal komen en wat taxibedrijven daarvoor moeten gaan betalen, dat is nog niet bekend. Wel is de subsidie-regeling voor de fabrikanten vastgesteld, waardoor de ontwikkeling van start kan gaan. Maar door de brief lijkt het erop dat Mansveld de taxibranche aangeeft dat ze bij aanschaf van nieuwe voertuigen niet moeten wachten op BCT versie 2.0, maar meteen een van de huidige BCT’s moet aanschaffen.

Gedeactiveerd

“Ook is deels bekend van welke taxi’s de BCT is gedeactiveerd. Hier wordt nader onderzoek gedaan naar achterliggende redenen en, indien nodig, ook handhavend opgetreden”, waarschuwt de staatssecretaris.

Eventuele conclusies uit de evaluatie van de BCT zullen nog minimaal tot 2017 op zich laten wachten, verwacht Mansveld. “Over het invoeringstraject en de planning van de evaluatie zijn in de afgelopen maanden meerdere gesprekken gevoerd met de sector. Hierin werd benadrukt dat rust en zorgvuldigheid voorop staat.”

Terugverdientijd

“Bovendien werd zowel door fabrikanten als taxiondernemers benadrukt dat alleen redelijkerwijs gevraagd kan worden te investeren in een software-update, als daar ook terugverdientijd tegenover staat”, schrijft ze. Het lijkt er dus op dat er toezeggingen zijn gedaan aan de fabrikanten dat de BCT nog lange tijd verplicht blijft voor de taxibranche.

Het gebruik van een BCT met de nieuwe software is vanaf 1 juli 2016 verplicht. De evaluatie zal dan pas van start gaan. “Ervaring met de geüpdate BCT en de effecten daarvan kunnen pas na enige tijd worden beoordeeld. In de eerste maanden zal sprake zijn van een gewenningsproces. De ILT start dan met handhaven. De werkelijke resultaten zullen pas na 1 september duidelijk worden”, verwacht Mansveld.

Evaluatie

Voornaamste onderwerp van de evaluatie is in hoeverre de doelstellingen, op basis waarvan de BCT is ingevoerd, bereikt zijn. Dat zijn volgens Mansveld: verbreed en verbeterd toezicht; verbeteren van gelijke concurrentievoorwaarden; verminderen van administratieve lasten voor de taxiondernemer; veiligheid taxivervoer en verbeterde transparantie voor de reiziger bij het afrekenen van de rit.

“Om een betrouwbaar en representatief beeld te krijgen van de resultaten is het minimaal nodig gegevens te verzamelen over een periode van een half jaar”, zegt Mansveld. “De rapportage en conclusies kunnen begin 2017 beschikbaar zijn. Eventuele wijzigingen naar aanleiding van de evaluatie zullen vervolgens enige tijd vragen, zodat de ondernemers erop kunnen rekenen dat er geen nieuwe eisen worden gesteld en de geüpdate BCT als voorgeschreven instrument geldt tot minstens eind 2017.”

RDW-werkplaats

Zodra de BCT’s de nieuwe software geïnstalleerd hebben in een werkplaats van de RDW, zal die kostenpost voor veel taxibedrijven verleden tijd zijn. Want de apparaten die beschikken over een modem (wifi of gprs) kunnen vanaf dan updates via de lucht binnenhalen. Daardoor hoeft niet steeds opnieuw een RDW-werkplaats bezocht worden. Een bezoek aan de werkplaats is alleen nog verplicht bij kalibratiewerkzaamheden aan de BCT, zoals nodig is bij inbouw of overzetting van de BCT.

De nieuwe software komt naar verwachting in het voorjaar van 2016 beschikbaar. “Om zeker te stellen dat de nieuwe software voldoet, worden voorafgaand aan de uitrol ketentesten georganiseerd in nauw overleg met de ILT, de RDW en de BCT-fabrikanten. Hierbij wordt met een selecte en controleerbare groep taxiondernemers getest of de software-update voldoet aan de verwachtingen en of de juiste informatie wordt gegenereerd voor de ILT en de Belastingdienst”, aldus Mansveld in haar brief.

Bart Pals

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

21 reacties op “Vanaf najaar alleen waarschuwing bij niet gebruiken Boordcomputer Taxi”

Paul van den Beuken|22.10.15|10:40

Daar gaan we weer…
Gezien onze branche (Limousineverhuur) met een beperkt aantal ritten per limo per week worden de rij- en rusttijden niet overtreden. De BCT is voor ons nutteloos en een enorme lastenverzwaring die op geen enkele wijze wordt terugverdiend. Maar als het dan toch echt verplicht wordt, dan wil ik aanschaffen NADAT het volledig is uitontwikkeld. Ik ga ervan uit dat de handhaving weer is ingesteld om de fabrikanten tevreden te stellen.

Paul van den Beuken|22.10.15|10:41

Er zullen wel weer rechtzaken volgen nav. de handhaving, zeker nu ook het RDW-register er langs wordt gelegd.

Paul Dijkhuizen|22.10.15|11:06

De Boordcomputer Taxi registreert arbeids-, rij- en rusttijden betrouwbaarder. Dit verbetert de controle en vergroot het inzicht in de veiligheid. De boordcomputer Taxi leidt tot een vermindering van administratieve lasten voor taxiondernemers omdat zij niet meer een uitgebreide papierwinkel moeten bijhouden. Voordelen van de boordcomputer zijn verder een verbetering van gelijke concurrentievoorwaarden en een vergroting van de transparantie voor de klant bij het afrekenen van de rit. (2009)

Paul Dijkhuizen|22.10.15|11:15

7 jaar later, niets van dit alles, een hop ellende, een hoop geld verspild, niets dat goed functioneerd, faillissementen, nog meer subsidie, nog meer kosten, totaal geen zekerheid, maar toch, vooral boetes uit willen gaan schrijven. En hoezo worden in RDW gegevens ineens gebruikt om te kijken of ik wel een BCT heb? Maak eerst eens een product dat werkt, waar de branche blij mee is, dan kopen ondernemers dat product vanzelf wel.

Duco Douwstra|22.10.15|11:25

Ik krijg weer veel ongeruste email’s binnen over deze zoveelste dreiging van de bejaarde ILT digibeten.Per 01-10-2009 zou de BCT al verplicht zijn,de leveranciers hangen,door het steeds uitstellen van dit onmogelijke project,met hun keel aan de kapstok.Via slinkse doorstart na faillissementen en veel schulden achterlaten bij gedupeerden,pogen de leveranciers de ILT aan hun afspraken te houden.Zij moeten hun investeringen terugverdienen,DAT WAREN DE AFSPRAKEN MET DE ILT,TEN KOSTE VAN ALLE TAXI-

Duco Douwstra|22.10.15|11:26

TAXIONDERNEMERS. Dus nu eerst weer echt waarschuwen en dan per 1 juli echt handhaven. En dan eerst een jaar evalueren,dus testen op kosten van de taxibranche. En als ja als! de BCT dan min of meer aan de afgezwakte verwachtingen voldoet. Dan is het kassa voor de leveranciers,ze kunnen dan per maand toeslagen gaan rekenen die ze zelf willen. Elke taxi moet dan een BCT hebben, en die zijn gekoppeld aan de leverancier.

Duco Douwstra|22.10.15|11:26

Betaal jij niet,dan trekken ze de stekker er uit en melden dat aan de RDW,die dat dan weer doorgeeft aan de ILT en dan krijg je een boete van € 1800,00 een zieke bedoening. Misschien wordt het toch een tijd om te gaan demonstreren, maar dat dan net zoals de politie op het Binnenhof in Den Haag.

Johan Zevenbergen|22.10.15|11:40

Wie weet geeft een BCT met WiFi of GPRS wel schadelijke straling af, en word je er ziek van.
10 tot 12 uur met z,n apparaat naast je lijkt mij niet echt gezond.
Kan M er niet eerst op proef er zelf een paar jaar mee rond rijden.

Marco Mens|22.10.15|12:59

Administratieve lastenverlichting? De BTC keurig nette rittenstaten en grafiekjes rij-rusttijden per maand uit te printen zo’n 300 A4-tjes. Om het administratief helder en duidelijk te houden nog steeds de 80 handgeschreven A4-tjes nodig en 10 A4tjes voor rij-en rusttijden bij te houden. Want ja dagelijks je BTC gegevens exporteren is helemaal belachelijk..
Voor BTC tijdperk +/- 80 A4’tjs en 10 A5’jes nodig voor de rittenadministratie en werkmapje. Zwalkend beleid!! Onduidelijkheid TEN TOP!!

Marco Mens|22.10.15|13:11

Terugverdientijd? Gelijk speelveld? Handhaving??

Hoeveel BTC zijn uitgevoerd met een modem? Of wordt ook dit weer een extra
investering?

Om zeker te stellen dat de nieuwe software voldoet, worden voorafgaand aan de uitrol ketentesten georganiseerd in nauw overleg met de ILT, de RDW en de BCT-fabrikanten. Had dit niet voor 1 juli 2014 plaats dienen te vinden?

Mevrouw Mansveld er is een wanproduct geleverd aan de taxiondernemers en met uw goedkeuring moeten deze ondernemers weer investeren!

Hardy Brunink|23.10.15|20:48

Natuurlijk. De fabrikanten zijn bang dat hier afstel van komt, en de hele bende niet doorgaat. Mansveld kan ook niet terug, dan komen er rechtszaken van de leveranciers en de taxibedrijven voor alle onnodig gemaakte kosten. De staat heeft deze draak gecreëerd, en nou wordt ze er door geroosterd. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten!

Duco Douwstra|23.10.15|22:35

We moeten voorwaarden stellen en garanties eisen.De overheid heeft meer dan voldoende taxi’s gedwongen om een BCT in te laten bouwen om te kunnen evalueren.De leveranciers in installatiebedrijven zullen schriftelijk 2 jaar garantie moeten geven op hardware, software en installatie.Maar ook bedrijfsschade door uitval i.v.m. BCT problemen zullen vergoed moeten worden.Daarnaast zal onderzoek moeten plaatsvinden of de Staat aansprakelijk gesteld kan worden voor reeds geleden schade door wanbeleid.

Tjerk Vinckx|24.10.15|01:08

Verbeteren van gelijke concurrentievoorwaarden uhhhhh dat telde zeker niet tijdens de introductie van de WP 2000 toen de markt werd overspoeld door gesubsidieerde analfabeten waardoor bestaande ondernemers massaal het lootje legden.
Commissie Roos: bestaande ondernemers zullen worden gecompenseerd !!!

Tjerk Vinckx|24.10.15|01:19

Toch wel een trieste vertoning, een Minister die niet Kiwa okselfris is, een Inspecteur Generaal die voor een parlementair enquêtecommissie staat te hakkelen -hoe hoger hoe dommer – en dan het Fyra debacle, Prorail catastrofe en het niet correct afhandelen van klachten luchtvaartreizigers. Dan heb ik het nog niet over de BCT soap. Meisje Mansveld kan binnenkort weer naar Groningen vertrekken, joker kabinet gevallen !!!

Tjerk Vinckx|24.10.15|01:40

ILT gaat RDW gegevens raadplegen, nog even het Tamara systeem,het ANPR systeem er overheen en natuurlijk de zg zichtwaarnemingen raadplegen. Heel heel lang geleden noemde men dit de Sicherheitspolizei, later waren er landen met een Statsi.
Heren/dames denk aan u privacy, dit is vast gelegd in de Grondwet Artikel 10.

Chand Malik|24.10.15|05:57

Waarom gaan mansveld en de ilt niet eerst uberpop aanpakken.
Uber negeert alle regels en gaat lekker door met regels overtreden.
Aan uberpop doen ze van weinig tot niks ondertussen blijft uberpop gewoon doorgaan.

Taxi Volendam|27.10.15|16:08

I&M houd ons al veel te lang voor de gek en het houdt maar niet op met deze BCT soap.
Willen we deze soap stoppen, dan zullen we gezamenlijk juridische hulp moeten inhuren.
(Taxibelangen zou dit voor haar leden kunnen/willen doen ? )
Het is vergelijkbaar met de Fyra, de BCT moet retour afzender en niet eerder accepteren alvorens alle beloften waargemaakt worden en het apparaat deugdelijk in de praktijk uitgetest is.
Op kosten van Fabrikanten en I&M uiteraard !

BIZDRIVE HOLLAND|27.10.15|19:10

Waar is KNV Taxi nu?

Johan Zevenbergen|28.10.15|16:33

Dag mansveld,
Maar hoe nu verder????

Taxi Volendam|30.10.15|10:04

Jenny Thunnissen weg bij ILT. Haar inspectie dienst ILT, heeft de Fyra nooit gecheckt op deugdelijkheid aldus het bericht in de Telegraaf.
Dat wordt haar nu verweten.
Vergelijkbaar met de ondeugdelijke boordcomputer !
Die zijn wij aan het uittesten op onze kosten dan wel te verstaan.
Zoals gezegd, retour afzender de BCT.

Johan Zevenbergen|30.10.15|19:06

Het gaat nu toch niet zo worden dat nu de verantwoordelijke zijn gevlogen,
zonder enige kennisgeving alle plannen er word door gedrukt?
Zonder dat we er tijdig iets tegen kunnen doen.