Taxibedrijf City Tax uit Kerkrade failliet verklaard
City Tax uit Kerkrade is vorige week failliet verklaard door de rechtbank in Maastricht. Hierdoor dreigen 40 taxichauffeurs hun baan te verliezen. Ooit werkten er maar liefst 130 mensen bij City Tax en besloeg het wagenpark 105 voertuigen.
Het bedrijf startte in 1985 en groeide uit tot een begrip in de regio. City Tax bediende voor de hele taximarkt van limousinevervoer tot taxiritten en van leerlingenvervoer tot zakelijk vervoer.
Reorganisatie
Het bedrijf heeft in het verleden al diverse reorganisaties gekend, onder meer in 2013. Toen werd ontslag aangevraagd voor 45 van de 130 personeelsleden. Het bedrijf maakte verlies op het zorgvervoer Limburg en zegde het contract met hoofdaannemer Veolia op per 1 april 2013. Voornaamste reden was toen dat er geen goede indexering was afgesproken voor de gestegen brandstof- en loonkosten.
De huidige malaise in de taxisector veroorzaakt door de bezuinigingen bij de overheid op het zorgvervoer en de moordende concurrentie bij aanbestedingen zorgt ervoor dat lokale bedrijven bij bosjes omvallen. Er wordt gekeken door de curatoren of een doorstart mogelijk is.
Lees ook: City Tax Kerkrade stopt met verliesgevend zorgvervoer Veolia
doorstart altijd mogelijk want veolia heeft geen eigen wagenpark zoals ik denk, Connexxion heeft dit in handen dus connexxion zal alles wel regelen denk ik zo.
je kan in deze tijd alleen investeren als je contracten hebt van 5 jaar .met jaarlijkse indexering. want er heerst deflatie wat de overheid ook zegt. Wat de lokale overheid ook doet is de lokale bedrijven omzeep helpen . dat zie overal want je mag volgens NMa geen onderlinge prijs afspraken maken tussen lokale bedrijven Jammer schijt aan de NMa want werkeloosheid is ook geen pretje. Dan maar een stichting oprichten.
Ook Connexxion heeft in het verleden toen het ook nog NZH als naam had grote gerenormeerde bedrijven om zeep geholpen door ze op te kopen en vervolgens helemaal uit te kleden. Denk aan, Taxi 13000 , Gooitax en Hortsik busjes. En dat waren hele mooie grote taxibedrijven. Ging alleen maar om de vergunningen. Daardoor kreeg je allemaal ZZP-ers ook op straat. En als klap op de vuurpijl, Het was ook nog een staatsbedrijf. Dus de overheid deed er vroeger al aan mee om alles kapot te maken t/m Nu